Till senaste kommentaren

Är det möjligt att kunna använda mig av färdtjänst / sjukbil när jag inte har någon mobil?

Jag har sedan år 2013 varit beviljad färdtjänst och sjukbil samt ledsagare. Sedan 2019 har jag på grund av min fysiska funktionsnedsättning (kan inte stå eller gå utan rullator) inte kunnat2021 använda mig avfärdtjänsten, men har behövt sjukbil vid läkarbesöken. Vårdcentralens receptionist har kontaktat Serviceresor när det varit dags för hemfärd. Avsaknaden av mobil är ett handikapp, jag har saknat mobil sedan 2013, 2021 "försvann" min
E-post och hela hårddisken. Skriver nu på en lånedator från 1992.
Hoppas att frågan når er och att svaret inte är: köp nytt ! För om jag haft pengar hade jag gjort det för flera år sedan.
Fyller i en E-postadress som kanske fungerar.
Rigmor Sjögren

Kommentarer

  • Hej Rigmor!

    Vänligen kontakta Färdtjänst för att få reda på dina möjligheter.

    Kontakta färdtjänst
    Telefonnummer:
    0775-77 77 00
    Telefontider:
    Vardagar kl. 07-19

    Helgdagar kl. 08-18

    Återkommande resor 0470-58 33 80
    Telefontider:
    Vardagar kl. 08-11

    Mejla oss:
    fardtjanst@lanstrafikenkron.se

    Önskar dig en fin dag!
    //Gabriella

    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.