Återbetalning
Jag har begärt återbetalning av min resekassa, men jag har en inte aktiverad
betald reseperiod också på kortet, kommer väl också samtidigt att betalas tillbaka ?
Mikael Engström
betald reseperiod också på kortet, kommer väl också samtidigt att betalas tillbaka ?
Mikael Engström
Följ inlägget
2
följare
Funktionen när man väljer återbetalning av reskassa avser ju egentligen bara ”reskassa” men då det finns en period också är proceduren följande:
Vi kontaktar dig som resenär om att inte funktionen avser bara reskassa och att resekortet som innehåller period skall lämnas in eller skickas in till vårt kundcenter för återbetalning. Således görs utbetalning av reskassa först, period återbetalas först när kortet har inkommit till vårt kundcenter.
Är du inte medlem på Mina sidor och vill få din reskassa återbetald så kontaktar du Kundcenter på 0771-76 70 76 eller kundcenter@lanstrafikenkron.se så berättar de hur du går tillväga.
Värde på Reskassa understigande 10 kronor återbetalas ej.
Om du inte är medlem på Mina sidor så kontaktar du Kundcenter så hjälper de dig 0771-76 70 76 kundcenter@lanstrafikenkron.se
Du kan även flytta din reskassa till en registrerad reseapp. Från 23 mars kan du flytta din reskassa till nya resekortet.
Du kan läsa mer här: https://www.lanstrafikenkron.se/flytta-reskassa
Thank you in advance. Thank you very much.
Marianne
Contact our Customer support on 0771- 76 70 76 and they will help you.
Jag har valt att få en återbetalning av min Reskassa. Ni uppger att återbetalningen ska göras till mitt bankkonto, men kan jag kontrollera vilket bankkonto som pengarna sätts in på? Jag är osäker på om och i så fall vilket konto som jag uppgivit till er.
Ansök om förseningsersättning från Skånetrafiken här.
Reste du med enkelbiljett eller 24-timmarsbiljett köpt i app eller på pappersbiljett och startade din resa från ett annat län än Skåne? Då skickar du din ansökan om ersättning till det trafikföretag eller län där resan startade.
Jag råkade aktivera biljetten men ska åka på lördag. Appen borde känna av att jag aktiverar på fel dag och varna eller dubbelkolla så jag inte råkar stöta på knappen.... Varför har man ett år på sig att aktivera när jag bestämmer vilket datum jag ska åka? Teoretiskt så skulle jag kunna åka redan idag då min aktivering är igång. Kan man få pengar tillbaka eller en ny biljett?
Återbetalning och oaktiverade biljetter i reseappen
Du kan ha oaktiverade biljetter i appen i 365 dagar, efter det förfaller biljetten.
Enkelbiljetter som köps i reseappen betalas inte tillbaka. Det betyder att du inte kan göra något återköp på biljetter du köper i appen.
Jag kommer aldrig åka med er igen. Det var ju en olyckshändelse att jag kom åt knappen och nu får jag skylla mig själv... Nu kör jag själv till SJ så slipper jag er dåliga service och urusla app.
Köp som görs i vår reseapp återbetalas inte.
Resenären har själv godkänt köpet genom att acceptera våra användarvillkor samt bekräftat köpet genom att aktivera biljetten genom ”Dra för köp” i appen.