Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Återbetalning

Jag har begärt återbetalning av min resekassa, men jag har en inte aktiverad
betald reseperiod också på kortet, kommer väl också samtidigt att betalas tillbaka ?

Mikael Engström

Kommentarer

  • Hej Mikael,

    Funktionen när man väljer återbetalning av reskassa avser ju egentligen bara ”reskassa” men då det finns en period också är proceduren följande:
    Vi kontaktar dig som resenär om att inte funktionen avser bara reskassa och att resekortet som innehåller period skall lämnas in eller skickas in till vårt kundcenter för återbetalning. Således görs utbetalning av reskassa först, period återbetalas först när kortet har inkommit till vårt kundcenter.
    Emma
  • Vill ha tillbaka min reskassa 633 kronor eftersom jag slutat åka buss
  • Är du medlem på Mina sidor så kan du få din reskassa återbetald, logga in på Mina sidor här »

    Är du inte medlem på Mina sidor och vill få din reskassa återbetald så kontaktar du Kundcenter på 0771-76 70 76 eller kundcenter@lanstrafikenkron.se så berättar de hur du går tillväga.

    Värde på Reskassa understigande 10 kronor återbetalas ej.
  • Hej, Jag har via mina sidor begärt återbetalning av min reskassa på ett av mina kort. Hur återbetalas detta?


  • Du får ditt kvarstående reskassesaldo insatt på bankkonto inom 30 arbetsdagar. Utbetalning sker via Swedbanks utbetalningssystem. (Värde på Reskassa understigande 10:- återbetalas ej)

    Om du inte är medlem på Mina sidor så kontaktar du Kundcenter så hjälper de dig 0771-76 70 76 kundcenter@lanstrafikenkron.se

    Du kan även flytta din reskassa till en registrerad reseapp. Från 23 mars kan du flytta din reskassa till nya resekortet.

    Du kan läsa mer här: https://www.lanstrafikenkron.se/flytta-reskassa
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
  • i have *avregisterat mig på Mitt kontor, with reason that i have moved out of the municipality.  Would i be able get the total refund of my reskassesaldo insatt @ skr514.+ till mitt bankkonto inom 30 arbetsdagar without other further contact of sorts? Do i need to call kundcenter, etc?

    Thank you in advance. Thank you very much.

    Marianne


  • Hello,
    Contact our Customer support on 0771- 76 70 76 and they will help you.
    Emma
  • Hej!
    Jag har valt att få en återbetalning av min Reskassa. Ni uppger att återbetalningen ska göras till mitt bankkonto, men kan jag kontrollera vilket bankkonto som pengarna sätts in på? Jag är osäker på om och i så fall vilket konto som jag uppgivit till er.
    Daniel
  • De uppgifter som behövs för en återbetalning är dina personuppgifter ,summan sätts in på det kontot som är knutet till ditt personnummer.
    Ann-Sofie
  • Hej, jag bokade resa igår ca kl 17.00 via er app från Malmö Hyllie till Alvesta med avgång 18.39 från Hyllie. När tåget stannade på Malmö c fick vi höra att Öresundståget till Alvesta var inställt! Jag hade bokat buss från Alvesta till ljungby 20.48 så jag fick boka ny resa med SJ istället. Tyvärr fick dom fel på någon växel så vi var framme kl 21.05 och jag missade bussen till Ljungby. Kan man få någon ersättning?
    Bengt Johansson
  • Även om din biljett är köpt i Länstrafikens Kronobergs app så ansöker du om förseningsersättning hos det trafikföretag där din resa startade så i detta fallet blir det hos Skånetrafiken.
    Ansök om förseningsersättning från Skånetrafiken här.
    Ann-Sofie
  • Dom säger att det ki som ska ersätta mig!
    Bengt Johansson
  • Tråkigt att du fått fel information men ansökan ska göras hos Skånetrafiken, jag har dubbelkollat.
    Ann-Sofie
  • Bengt Johansson
  • I texten framgår det att du ska skicka den till Skånetrafiken.

    Reste du med enkelbiljett eller 24-timmarsbiljett köpt i app eller på pappersbiljett och startade din resa från ett annat län än Skåne? Då skickar du din ansökan om ersättning till det trafikföretag eller län där resan startade.



    Ann-Sofie
  • Hej!
    Jag råkade aktivera biljetten men ska åka på lördag. Appen borde känna av att jag aktiverar på fel dag och varna eller dubbelkolla så jag inte råkar stöta på knappen.... Varför har man ett år på sig att aktivera när jag bestämmer vilket datum jag ska åka? Teoretiskt så skulle jag kunna åka redan idag då min aktivering är igång. Kan man få pengar tillbaka eller en ny biljett?
    Emelie
  • Hej Emelie
    Återbetalning och oaktiverade biljetter i reseappen
    Du kan ha oaktiverade biljetter i appen i 365 dagar, efter det förfaller biljetten.
    Enkelbiljetter som köps i reseappen betalas inte tillbaka. Det betyder att du inte kan göra något återköp på biljetter du köper i appen.
    Josefin
  • Fast nu fick jag ju inget svar på frågan. Om jag ska åka den 10,de men inte aktiverar den så kan jag åka den 20,de? För annars borde den förfalla när datumet är borta. Man kan ju inte heller köpa en biljett ett år innan utan en vecka, så varför ska man ha den liggande i ett år?
    Jag kommer aldrig åka med er igen. Det var ju en olyckshändelse att jag kom åt knappen och nu får jag skylla mig själv... Nu kör jag själv till SJ så slipper jag er dåliga service och urusla app.
    Emelie
  • Hej! Om du köper en biljett oavsett vilket datum kan du spara biljetten oaktiverad i upp till ett år. När du aktiverar biljetten är den giltig. Så ja, köper du en biljett för att åka den 10:e men inte aktiverar den förrän den 20:e så kan du åka på denna biljett.
    Köp som görs i vår reseapp återbetalas inte.
    Resenären har själv godkänt köpet genom att acceptera våra användarvillkor samt bekräftat köpet genom att aktivera biljetten genom ”Dra för köp” i appen.
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.