Välkommen till Länstrafiken Kronobergs kundforum! Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer! Sök gärna bland tidigare inlägg för att hitta svar på din fråga.
Hittar du inte svar på din fråga så finns vi på plats för att hjälpa dig helgfri vardagar 09.00-16.00, vi svarar inom 24 timmar.
Länstrafiken Kronoberg ansvarar för den lokala och regionala kollektivtrafiken i Kronobergs län.Vårt uppdrag är att främja resandet med kollektivtrafiken i Kronobergs län.
hälsar
Eva
Du kan läsa mer om det här Flytta reskassa (lanstrafikenkron.se)
Jag har ett årskort och fick svar på kundcenter i Växjö att jag skulle få ett nytt Skickat till mig. Stämmer det? Jag har inte fått något ännu
Hur byter jag till det nya?
Jag förutsätter att ni skickar det nya med posten?
årskorten skickades ut från oss under gårdagen så de borde komma under veckan.
Jag ha ett resekort,och det fungerar inte på bussen ,varför
Du kan få din reskassa återbetalad 10 år från och med inköpstillfället.
Och registrera nytt fungerar inte på de skriver hela tiden "ett oväntad fel har inträffad".
Och nej...gå till resecentrum är INGET option..pga det är 27 km borta och närmaste busshållplats12km.
Kundcenter på telefon 0771-76 70 76, via mejl kundcenter@lanstrafikenkron.se
Ordinarie öppettider
Måndag-fredag: kl. 6-19
Lördag: kl. 8-14
Söndag: kl. 12-18
Sommaröppettider 28 juni - 15 augusti
Måndag-fredag kl. 8-17
Lördag kl. 8-14
Söndag kl. 12-18