Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Byte av Resekort

Varför måste Resekorten bytas ut? Kan man inte använda det gamla kortet?

Kommentarer

  • Korten byts ut eftersom vi byter ut alla våra system och de kort som används idag kommunicerar inte med det nya systemen.
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
    (Uppdaterad )
  • Var gör jag det? Skickar ni nytt kort med mitt saldo på??
  • De gamla resekorten gäller fram till den 30 april 2021. Skulle du ha pengar kvar på ditt kort då kontaktar du vårt kundcenter på telefon 0771-76 70 76, via mejl kundcenter@lanstrafikenkron.se eller via besök i vår butik på Växjö resecenter, så får du hjälp med överföring till reseappen, det nya resekortet eller återbetalning av resterande pengar. Om du registrerar sig på Mitt konto (det som i gamla systemet heter Mina sidor) kan man själv föra över sitt saldo till resekort eller reseappen.

    (Uppdaterad )
  • Får man ett nytt kort skickat till sig när man fört över reskassan från det

    hälsar
    Eva

  • Hej! Det nya resekortet kan hämtas och laddas på vårt kundcenter, ett försäljningsställe, på bussen och går att beställa via Mitt konto vid biljettköp.
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
  • Hej fungerar Swedbanks Maestrokort för att ladda resekortet?
    Hans Hållén
  • På Mitt Konto kan du beställa resekort med valfri summa och betala med olika betalkort. Du hanterar betalmedel och kan lägga till flera betalkort under Min profil/Betalmedel.
    Ann-Sofie
  • Om jag har ett kort från det gamla systemet som inte är registrerat, behöver jag då åka upp till Växjö för att flytta över det kvarvarande saldot? Fick info från er kundtjänst att jag kunde registrera det i det nya systemet, men det funkar inte.
    Marie Gustavsson
  • Om du har ett oregistrerat kort där summan understiger 500 kr kan du via vår hemsida flytta din reskassa och skapa en värdekod som du kan använda i det nya systemet. 
    Du kan läsa mer om det här Flytta reskassa (lanstrafikenkron.se)
    Ann-Sofie
  • Hej
    Jag har ett årskort och fick svar på kundcenter i Växjö att jag skulle få ett nytt Skickat till mig. Stämmer det? Jag har inte fått något ännu
    Liselott Trinse
  • Jag har ett årskort gällande till december 2021..
    Hur byter jag till det nya?
    Jag förutsätter att ni skickar det nya med posten?
    P-O
  • Hej,

    årskorten skickades ut från oss under gårdagen så de borde komma under veckan.
    Emma
  • Hej
    Jag ha ett resekort,och det fungerar inte på bussen ,varför
    patricia krysiak
  • De gamla resekorten gäller fram till den 30 april 2021. Skulle du ha pengar kvar på ditt kort  kontaktar du vårt kundcenter på telefon 0771-76 70 76, via mejl kundcenter@lanstrafikenkron.se eller via besök i vår butik på Växjö resecenter, så får du hjälp med överföring till reseappen, det nya resekortet eller återbetalning av resterande pengar. Om du registrerar sig på Mitt konto (det som i gamla systemet heter Mina sidor) kan man själv föra över sitt saldo till resekort eller reseappen.
    Ann-Sofie
  • Hur länge kan man vänta att föra över reskassa från gamla till nya systemet? Jag har två kort och tar gärna ett i taget för att hinna åka upp summan. Åker inte buss just nu och jobbar dessutom hemifrån pga corona.
    Lena
  • De gamla resekorten gällde fram till den 30 april 2021. Skulle du ha pengar kvar på ditt kort då kontaktar du vårt kundcenter på telefon 0771-76 70 76, via mejl kundcenter@lanstrafikenkron.se eller via besök i vår butik på Växjö resecenter, så får du hjälp med överföring till reseappen, det nya resekortet eller återbetalning av resterande pengar. Om du registrerar sig på Mitt konto (det som i gamla systemet heter Mina sidor) kan man själv föra över sitt saldo till resekort eller reseappen.
    Du kan få din reskassa återbetalad 10 år från och med inköpstillfället.
    Ann-Sofie
  • Det är skit jobbig nu ...jag är jätte arg... på "mitt konto" finns inte registrerad min "gamla " resekort som det var på "mina sidor".
    Och registrera nytt fungerar inte på de skriver hela tiden "ett oväntad fel har inträffad".
    Och nej...gå till resecentrum är INGET option..pga det är 27 km borta och närmaste busshållplats12km.
    Geri
  • Kontakta vårt kundcenter så hjälper de dig.  
    Kundcenter på telefon 0771-76 70 76, via mejl kundcenter@lanstrafikenkron.se
    Ordinarie öppettider
    Måndag-fredag: kl. 6-19
    Lördag: kl. 8-14
    Söndag: kl. 12-18
    Sommaröppettider 28 juni - 15 augusti
    Måndag-fredag kl. 8-17
    Lördag kl. 8-14
    Söndag kl. 12-18





    Ann-Sofie

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.