Ersättning inställt tåg

Min son skulle åka sista tufrån Kastrup till Hässleholm men tåget blev inställt pga signalfel. Detta innebar att jag fick åka och hämta honom på Kastrup.
Vi har då lagt ut för tågbiljett, brobiljett och bilkostnad. Hur söker jag ersättning för allt detta? I formuläret kan man bara välja ett alternativ.
Mats Sundberg

Kommentarer

  • Hej!

    Det är här du söker förseningsersättning: Ansök om förseningsersättning

    Förstår inte riktigt vad du menar med att du bara kan välja ett alternativ.

    Det finns ett kommentarsfält där du kan skriva allt du vill ha ersättning för så bör det lösa sig. (Vad gick fel? *)

    Ha en fin dag!

    //Alexander, KC

    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
  • Hej Alexander

    Tack för snabbt svar. Det jag undrar över är vilket alternativ man ska välja gällande ”Jag vill ha ersättning för”. Jag behöver ju välja fler, biljetten, egen bil och broavgift. Kan man välja ”annan transport” och beskriva i textrutan som kommer fram

    mvh
    Mats
    Mats Sundberg
  • Hej Mats!

    För bästa svar på hur du ska få med samtliga delar vill jag be dig att mejla direkt till avdelningen som handlägger förseningsersättningen: forsening@lanstrafikenkron.se, så att allt blir korrekt i ansökan.

    Önskar dig en fin dag och nyår!

    /Emma A
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.