Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Fysiskt resekort

Om man inte vill/kan använda reseappen, finns det möjlighet att få ett fysiskt resekort?
Jenna Lindgren

Kommentarer

  • Hej Jenna!

    Du kan använda dig av ett resekort.
    Biljett lagd på ett resekort köper du antingen på vårt Kundcenter eller på Mitt konto.
    https://mittkonto.lanstrafikenkron.se/

    Önskar dig en fin dag!
    //Gabriella
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
  • Jag har biljett i mobilen men ibland fungerar inte validstorn i bussen och då använder jag mitt fysiska resekort. Nu undrar jag om jag kan flytta biljetten till appen i mobilen från det fysiska resekortet och hur går jag tillväga?

    Tack på förhand
    Lili
  • Hej Lili,

    Du kan flytta din biljett från resekort till appen via hemsidan och Mitt konto.

    Logga in med telefonnumret som du också registrerat en profil på i appen.
    Registrera ditt resekort till din profil via fliken "resekort".
    Via fliken "biljetter" tryck på "hantera biljett" på biljetten du vill flytta och tryck sedan "flytta" och välj då "smartphone".

    När du gjort detta så dyker biljetten upp i din app.

    /Ludwig
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
  • Hej.Jag har resekortet registrerat men det enda jag får fram på hantera biljett är låna ut biljett
    Lili
  • Man kan endast flytta biljett ett visst antal gånger och det kan vara så att du uppnått denna gräns. Vänligen kontakta oss på mail eller telefon så att vi kan kolla närmre på detta.

    kundcenter@lanstrafikenkron.se eller 0771-76 70 76
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.