Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Ladda kundkassa

Var kan kundkassan laddas?

Kommentarer

  • Kundkassan kan laddas på Mitt konto, ombord på bussen, hos försäljningsställen och på Kundcenter.
    Den kan även laddas på i biljettautomaterna. Det går även att ladda på kundkassan i appen direkt i appen.
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
  • min fru vill fylla på en ny period på sitt busskort, och vi vill inte betala mer än vad som är absolut nödvändigt. på hennes lur har hon inget bankID, så vi vill kolla om jag kan betala hennes biljett med mitt swish från min lur, men så den kommer till rätt telefon .om de  möjligt
    att betala med "kundkassa"i appen? jag tror att det går att ladda på ett periodkort i appen med hennes telefon om det bara finns pengar på det som kallas kundkassa som väl är samma sak som "resekassa". mvh Niklas Benedek-Johansson
    Niklas Benedek-Johansson
  • Hejsan Niklas.
    Kundassa är detsamma som reskassa fast att man har ingen rabatt längre.
    Så det är ingen prisskillnad på biljetter beroende på vilket betalmedel man väljer.
    Det ni kan göra är att logga in på våran hemsida med din frus mobilnummer.
    Har hon registrerat sitt nummer i appen så kan man då på hemsidan välja att ladda appen där. Och sedan betala med swish som man skannar via en QR kod som kommer fram. Då kan du skanna den med din telefon och betala köpet.

    /Marcus
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
  • Varför hoppar mastercarden ur gång efter gång?
    Blir liksom jobbigt. Kan ni inte tejpa fast den på appen, liksom....
    mats ingemarsson
  • Hej Mats,

    Skickar gärna din fråga vidare till våran mejladress så hjälper vi dig därifrån.
    Skriv gärna med i mejlet vad för typ av telefon du har, modell, serienummer, senaste uppdatering gjord i din telefon och ditt nummer.

    kundcenter@lanstrafikenkron.se

    KC//Ida
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
  • Hej Ida
    Inga problem med telefonen. Var likadant med förra. Det är ditt system som ballat ur.

    Mats
    mats ingemarsson
  • Hej Mats,
    Som min kollega svarade dig får du gärna kontakta oss på mailen med följande information, så vi kan skicka det vidare till våra IT tekniker.

    Vad för typ av telefon du har, modell, serienummer, senaste uppdatering gjord i din telefon och ditt nummer. Till kundcenter@lanstrafikenkron.se

    / Simone
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
  • Hej! Kostar det lika mycket att resa med reseappen som med ett gammalt hederligt resekort? Jag köper 30-dagarsresor.
    Paula
  • Hej Paula,

    Du får alltid bäst pris om du köper biljetten i reseappen, mitt konto eller i biljettautomaten.
    Om du vill ha biljetten på ett resekort kan du registerea ditt resekort via mitt konto och får ta del av det billigaste priset.


    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör

  • Kan jag betala på bussen med vanligt bankkort
    Kjell Andersson
  • Hej Kjell,

    Ja, det går bra att betala med vanligt bankkort ombord på bussarna.

    //Ida
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
  • Jag kan inte betala med Swish, för en biljett Emmaboda- Kalmar i appen.
    .Hur gör jag.Bråttom-

    christin Cato
  • Hej Christin!

    Jag hoppas att det löste sig, om det är problem med själva swishappen rekommenderar jag att ta kontakt med din bank. Om det är vår app som inte fungerar så kan du ringa in till oss på kundcenter: 077-176 70 76.

    Du kan också komma till vår reception i Växjö stationshus:
    Öppettider
    Måndag-fredag: kl. 06-19

    Lördag: kl. 08-14

    Söndag: kl. 12-18

    /Alexander KC
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.