Pengar kvar på reskassan.

Vad gör jag efter den 15 december om jag har pengar kvar på min reskassa?

Kommentarer

  • Det bästa är att du reser upp din reskassa. Det kan du göra från/till/inom Kronoberg, Blekinge, Halland och Jönköpings län samt till/från Kalmar.
    Om du inte har möjlighet att göra det så kan du kontakta Kundcenter för att få dina pengar återbetalda.
    Länstrafiken Kronoberg
  • Hej. Jag önskar pengar tillbaka från min reskassa.
    Bengt Jansson
  • Kontakta vårt Kundcenter, tel 0771-76 70 76 eller via besök på stationen på resecentrum i Växjö, så får du hjälp med detta.
    Eva
  • Hej!
    Hur kan man veta om hur många dagar kvar på resekortet ?
    Mustafa
  • Varje gång du köper en biljett och får ut ett kvitto finns reskortssaldot eller giltighetstid på periodkort med på biljetten, så be om en pappersbiljett när du reser med bussen.
    Registrerar man kortet på Mina sidor kan man se saldot/giltighetstiden där.
    Man kan även kolla saldot/giltighetstiden i biljettautomaterna som finns ute på tågstationer och på Resecentrum i Växjö. Då klickar man längst ner till vänster på skärmen där det står "Skriv ut inspektionskvitto". Då får man ut en pappersremsa med bland annat saldot på kortet.
    Ytterligare ett alternativ är att besöka något av våra säljställen ute i länet eller att kontakta vårt Kundcenter 0771-76 70 76 eller kundcenter@lanstrafikenkron.se och uppge kortnumret som finns på baksidan, så kan man få hjälp den vägen.
    Eva
  • Om jag kommer in över disk i Växjö kan jag få pengar tillbaka direkt eller hur återbetalas det som finns på mitt kort?
    Annie
  • Kommer du in till vårt kundcenter i Växjö kan vi betala ut upp till 1000 kr direkt. Har du ett större belopp kvar på ditt kort kommer vi att göra en utbetalning till ett bankkonto i stället. Då får du lämna in kortet tillsammans med personuppgifter som namn, adress, personnummer och telefonnummer, så görs en återbetalning till ett bankkonto som är kopplat till ditt personnummer.
    Eva
  • Jag har pengar kvar på reskassa och har flyttat från länet, kan man skicka in sitt kort till er med personuppgifter och bankkontonummer för utbetalning?
    Annette
  • Ja, skicka in ditt kort tillsammans med namn, adress, personnummer och telefonnummer så ordnar vi en återbetalning till konto som är kopplat till ditt personnummer.
    Adress:
    Region Kronoberg,
    Länstrafiken
    351 88 Växjö
    Eva

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.