Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Reseappen fungerar inte

Vad gör man om reseappen inte fungerar?
Eva

Kommentarer

  • Det går bra att köpa biljett på försäljningsställen, i biljettautomat, på Kundcenter och ombord på bussen.
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
  • Jag köper alltid biljetter men den BK visar alltid sig som ogiltigt på bussen.
    Nabela Sallal
  • Hej Nabela. Om du har några problem med ditt busskort så föreslår jag att du tar kontakt med oss på kundcenter. Du vet väl också om att det inte längre dras pengar automatiskt från kundkassan? Det är endast om du har periodbiljett du bara kan blippa kortet. Har du kundkassa och vill betala med kortet behöver du tala om detta för chauffören, som då får knappa det i sin dator innan du blippar kortet. Annars kommer det lysa rött i automaten. /Eleonore
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
  • Hej, jag köpte fritisbiljeten i ett resekort men det är inte alltid den funkar. Den funkar då och då men det tar oftast långt tid tills de har hunnit skannats. Jag köpte kortet för cirka 2 veckor sen och vet inte vad felet kan bero på. Hur kan jag komma över



    Axel
    Axel
  • Hej Axel, låter mera som det är något strul med validatorn på bussen än kortet i sig.
    Men du kan maila in ditt kortnummer till oss så kan vi titta om det är något konstigt med det.
    kundcenter@lanstrafikenkron.se

    /Kalle
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.