Välkommen till Länstrafiken Kronobergs kundforum! Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer! Sök gärna bland tidigare inlägg för att hitta svar på din fråga.
Hittar du inte svar på din fråga så finns vi på plats för att hjälpa dig helgfri vardagar 09.00-16.00, vi svarar inom 24 timmar.
Länstrafiken Kronoberg ansvarar för den lokala och regionala kollektivtrafiken i Kronobergs län.Vårt uppdrag är att främja resandet med kollektivtrafiken i Kronobergs län.
Resekortet 80+ är giltigt i 2 år från utställelsedatum. Vill du veta exakt datum på just ditt kort så kan du ringa eller maila till vårt kundcenter och uppge ditt kortnummer.
Ha en fin dag!
/Eleonore
Jag är 81 år
William
Bra att veta
- Du kan hämta ut/beställa en biljett från den dagen du fyller 80 år.
- Biljetten ligger på ett resekort.
- Du måste ha resekortet med dig när du reser. Reser du med buss blippar du biljetten i läsaren framme hos föraren. Reser du med tåg validerar tågvärden biljetten.
- Du måste ha med dig giltig legitimation när du reser och ska kunna visa upp det vid biljettkontroll.
- Biljetten aktiveras direkt och är giltigt i två år.
- Om ditt kort har gått ut/håller på att gå ut kontaktar du Kundcenter så förnyar de din biljett i två år till.
- Ska du resa utanför Kronoberg köper du en biljett för den delen av resan som är utanför länet.
- Du kan flytta biljetten en gång, till exempelvis reseappen.
- Du kan även resa med Närtrafik och kompletteringstrafik.
- Senior 80+ gäller ej för resor med SJ Regional
- Telefonnummer till Länstrafiken Kronoberg 0771-767076.
Mvh Anneli Kundinformatör.Politikerna diskuterar ämnet men inget är bestämt så jag får rekommendera att du kontaktar dem kring ärendet.
Som det ser ut nu så kan du komma in till oss och förnya ditt 80+ kort till att vara giltigt i 2 år till.
Ha en fortsatt fin dag!
Med vänlig hälsning, Alexander.