Välkommen till Länstrafiken Kronobergs kundforum! Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer! Sök gärna bland tidigare inlägg för att hitta svar på din fråga.
Hittar du inte svar på din fråga så finns vi på plats för att hjälpa dig helgfri vardagar 09.00-16.00, vi svarar inom 24 timmar.
Länstrafiken Kronoberg ansvarar för den lokala och regionala kollektivtrafiken i Kronobergs län.Vårt uppdrag är att främja resandet med kollektivtrafiken i Kronobergs län.
Biljetten ligger på ett resekort och kan hämtas ut på vårt Kundcenter i Växjö eller genom att ringa och beställa på 0470-58 32 80, biljetten skickas till din folkbokföringsadress.
/Ann-Sofie
Du ska helst köpa en biljett på bussen eller hos oss här på kundcenter för resor utanför länet. Du kan även köpa det i appen och då betalar du bara för de zoner utanför kronobergs län.
KC/Emma
Jag skickade alldeles nyss ett mail till dig, vill du kolla din mail så ska jag lösa detta åt dig.
Kc/Emma
Jag har blivit av med mitt seniorkort, hur får jag ett nytt?
Du får gärna kontakta oss via telefon på 0771-767076 så hjälper vi dig vidare.
Mvh, Tanja
Hälsningar
Hans
Seniorkortet är giltigt i 2 år från det datum kortet aktiverades. För att veta hur lång giltighet du har kvar kan du be att få ett inspektionskvitto av chauffören på bussen eller hos oss på kundcenter. Det går även bra att skriva ut från en biljettautomat.
Ha en trevlig dag!
/Eleonore
Du får gärna mejla in till oss så kan vi hjälpa dig med detta!
Våran mejl är kundcenter@lanstrafikenkron.se
Önskar dig en fin eftermiddag!
//Emma. S