Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Vad innebär förseningsersättning?

Hur kan jag ansöka om förseningsersättning
Länstrafiken Kronoberg Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Förseningsersättningen innebär att du kan få ersättning om din resa med oss blir försenad eller inställd. Vid byte gäller att bytestiden ska vara minst 10 minuter om inte annat framgår av tidtabell eller reseplanerare. Vi ersätter inte följdkostnader som flygbiljetter, missade läkarbesök, förlorad arbetsinkomst etc.

    Läs mer och ansök om förseningsersättning >
    Länstrafiken Kronoberg
  • Hur lång tid är skäligt att vänta på ersättning för förseningsersättning?
    Man kan ju inte skylla på att det är mycket att göra hela tiden.



    Claes Öhrn
  • Vårt mål är att kunna handlägga alla ärenden inom 30 dagar. Har det varit stora störningar i vårt område kommer det in många ansökningar, vilket givetvis påverkar handläggningstiden.
    Har man ett ärende som dröjer, kan man kontakta våra handläggare direkt på telefon: 0470-58 33 56  måndag-fredag kl. 9-12 eller via mejl
    forsening@lanstrafikenkron.se


    Eva
  • Jag har missat flyget på grund av er och det är dyrt och flyga och nu har jag missat mitt flyg på grund av att era tågar blir trasiga, varför ska jag inte få ersättning??
    shams
  • Vi ersätter inte följdkostnader som till exempel flygbiljetter, missade läkarbesök, förlorad arbetsinkomst. Du kan läsa mer om förseningsersättning på vår hemsida
    Förseningsersättning​​​



    Rolf
  • Hej,
    Kan jag lösa in ert värdebevis hos Skånetrafikens kundcenter och använda det  tex för inköp av Skånetrafikens periodkort eller annan av deras biljetter?
    Mvh Ulf
    Ulf Fredriksson
  • Ja, det går bra. Vi har ett samarbete med våra grannlän, så värdebevisen gäller i Skåne, Halland, Jönköping, Kalmar och Blekinge och givetvis i Kronoberg.
    Eva
  • Om man inte hinner med sitt Öresundståg Köpenhamn-Växjö pga annan tågolycka. Söker man om förseningsersättning hos er då?
    Matilda Skog
  • Man ansöker om förseningsersättning där förseningen uppstått. Uppstår förseningen i Danmark ansöker man hos DSB. Uppstår förseningen i Skåne ansöker man hos Skånetrafiken och så vidare.
    Eva
  • Försökte lösa in ett värdebevis på Pressbyrån i Alvesta som säljer era biljetter, men fick nej. Stämmer det att värdebevisen endast kan lösas in på ert eget kundcenter?
    Christina
  • Värdebevisen ska gå att lösa in på alla våra fasta försäljningsställen, så vi ska informera Pressbyrån i Alvesta, så det inte inträffar igen.
    Eva
  • Hej jag har periodkort mellan Värnamo-Växjö och undrar om det är Länstrafiken Kronoberg eller JLT man vänder sig till då för förseningsersättning om Krösatågen är försenade och kan man även få ersättning hos SJ om man åker med dem?
    Oskar
  • Du söker förseningsersättning i det län du påbörjar resan. Åker du från Värnamo är det Jönköpings Länstrafik och reser du från Växjö är det hos oss på Länstrafiken Kronoberg du ansöker. Reser du med SJ regionaltåg gör du din ansökan direkt till SJ.
    Eva
  • Kan ett värdebevis utställt av Länstrafiken i Kronoberg användas i Skånetrafikens app?
    Maria
  • I Skånetrafikens app behöver du en värdekod som utfärdas av Skånetrafiken. Däremot kan du använda ditt värdebevis om handlar över disk i alla län som finns med på kartan på värdebeviset.
    Eva

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.