Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Vad innebär förseningsersättning?

Hur kan jag ansöka om förseningsersättning
Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör

Kommentarer

  • Förseningsersättningen innebär att du kan få ersättning om din resa med oss blir försenad eller inställd. Vid byte gäller att bytestiden ska vara minst 10 minuter om inte annat framgår av tidtabell eller reseplanerare. Vi ersätter inte följdkostnader som flygbiljetter, missade läkarbesök, förlorad arbetsinkomst etc.

    Läs mer och ansök om förseningsersättning >
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
  • Hur lång tid är skäligt att vänta på ersättning för förseningsersättning?
    Man kan ju inte skylla på att det är mycket att göra hela tiden.



  • Vårt mål är att kunna handlägga alla ärenden inom 30 dagar. Har det varit stora störningar i vårt område kommer det in många ansökningar, vilket givetvis påverkar handläggningstiden.
    Har man ett ärende som dröjer, kan man kontakta våra handläggare direkt på telefon: 0470-58 33 56  måndag-fredag kl. 9-12 eller via mejl
    forsening@lanstrafikenkron.se


  • Jag har missat flyget på grund av er och det är dyrt och flyga och nu har jag missat mitt flyg på grund av att era tågar blir trasiga, varför ska jag inte få ersättning??
  • Vi ersätter inte följdkostnader som till exempel flygbiljetter, missade läkarbesök, förlorad arbetsinkomst. Du kan läsa mer om förseningsersättning på vår hemsida
    Förseningsersättning​​​



  • Försökte lösa in ett värdebevis på Pressbyrån i Alvesta som säljer era biljetter, men fick nej. Stämmer det att värdebevisen endast kan lösas in på ert eget kundcenter?
  • Värdebevisen ska gå att lösa in på alla våra fasta försäljningsställen, så vi ska informera Pressbyrån i Alvesta, så det inte inträffar igen.
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.