Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Vad innebär förseningsersättning?

Hur kan jag ansöka om förseningsersättning
Länstrafiken Kronoberg Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Förseningsersättningen innebär att du kan få ersättning om din resa med oss blir försenad eller inställd. Vid byte gäller att bytestiden ska vara minst 10 minuter om inte annat framgår av tidtabell eller reseplanerare. Vi ersätter inte följdkostnader som flygbiljetter, missade läkarbesök, förlorad arbetsinkomst etc.

    Läs mer och ansök om förseningsersättning >
    Länstrafiken Kronoberg
  • Hej!
    Jag har vid ett flertal tillfällen försökt att ansöka om föreseningsersättning online, men det går inte att skicka in. Vad är det som är fel?
    Maja
  • Det är enklast att kontakta vårt Kundcenter via telefon 0771 767076 så kan vi hjälpa dig.
    Rolf
  • Hur lång tid är skäligt att vänta på ersättning för förseningsersättning?
    Man kan ju inte skylla på att det är mycket att göra hela tiden.



    Claes Öhrn
  • Vårt mål är att kunna handlägga alla ärenden inom 30 dagar. Har det varit stora störningar i vårt område kommer det in många ansökningar, vilket givetvis påverkar handläggningstiden.
    Har man ett ärende som dröjer, kan man kontakta våra handläggare direkt på telefon: 0470-58 33 56  måndag-fredag kl. 9-12 eller via mejl
    forsening@lanstrafikenkron.se


    Eva

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.