Välkommen till Länstrafiken Kronobergs kundforum! Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer! Sök gärna bland tidigare inlägg för att hitta svar på din fråga.
Hittar du inte svar på din fråga så finns vi på plats för att hjälpa dig helgfri vardagar 09.00-16.00, vi svarar inom 24 timmar.
Länstrafiken Kronoberg ansvarar för den lokala och regionala kollektivtrafiken i Kronobergs län.Vårt uppdrag är att främja resandet med kollektivtrafiken i Kronobergs län.
Man kan ansöka via följande länk:
Förseningsersättning online (lanstrafikenkron.se)
Kunden kan få förseningsersättningen insatt i kundkassan via Mitt konto. De pengarna kan sedan användas för att köpa enkel- och periodbiljetter som
man kopplar till sitt registrerade resekort eller sin reseapp.
Jag arbetar just nu utomlands och ska vara här en månad så jag har ingen möjlighet att fysiskt hämta en blankett hos er.
Ansökningstiden hinner gå ut om jag inte kan få hjälp av er.
Kan ni hjälpa mig per telefon?
Här är förseningsersättningens mejladress: forsening@lanstrafikenkron.se
//Marie