Hur fungerar reseappen?

Reseappen
I höstas lanserade vi vår nya reseapp. Med den nya reseappen kom möjligheten att köpa och ha sin periodbiljett direkt i appen.

• 10% rabatt på alla biljetter som köps i appen.
• Köp både period- och enkelbiljetter.
• Tillsammansrabatt: 25% rabatt på totalpriset
när två eller fler reser tillsammans.
• Betala med Swish, betalkort (VISA och
Mastercard), eller kundkassa.
• 24-timmars, och 72-timmars biljett i appen.
• Hitta närmaste hållplats.
• Söka resa.
• Se var bussen befinner sig i realtid.
• Läs tidtabeller.
• Kunden blippar själv sin biljett i nya läsaren,
när man får gå fram till föraren.

Läs mer på lanstrafikenkron.se/reseapp

Ladda ned reseappen i AppStore eller Google play. Appen heter Länstrafiken Kronoberg
Språk:
Appen finns på svenska samt engelska.
Krav på operativsysstem:
Iphone: Reseappen kräver iOS 10 och eller senare versioner.
Android: Reseappen kräver Android 5.1 eller senare som distiubueras via Google.

Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej, kan jag köpa en mobilbiljett till min dotter från min mobil och sen sms:a den till henne? Hon har inga appar eller betalkort på sin mobil.
  • Nej, det går inte att sms:a en betald biljett vidare till en annan telefon.
    (Uppdaterad )
  • Vi är fyra personer som vill åka buss tillsammans - kan jag betala för alla fyra med min mobilapp?
  • Ska ni resa flera tillsammans kan ni köpa biljett i en telefon. Tillsammansrabatt, 25% rabatt på totala biljettpriset  får man med automatik när man är fler som reser tillsammans och köper biljetten i en telefon genom att ange 2 eller flera resenärer. Rabatten dras av automatiskt i appen. Detta gäller för enkelbiljetter.

    (Uppdaterad )
  • Måste man verkligen blippa qr-koden mot läsaren på bussen eller räcker det att man har köpt en biljett och har den aktiv i mobilen?
    Ibland är det mycket folk som ska kliva på och ibland tar maskinen lång tid att läsa biljetten.
    Anna
  • Alla som har köpt biljett ska blippa sin biljett i biljettläsaren. Läsaren är placerad vid mittdörren på bussarna i Växjö stadstrafik. För närvarande kan man inte läsa av appbiljetter i regiontrafiken.
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
  • På periodkortet som fanns innan kunde andra i familjen använda den. Hur fungerar det med reseappen vid ett periodkort?
    Magnus Friberg
  • Du kan låna ut eller överlåta biljetter till registrerade mobilnummer eller e-postadresser via Mitt konto.
    Låna ut – Du kan låna ut oaktiverade och aktiva periodbiljetter en gång per dygn. Biljetten kommer automatiskt tillbaka till dig efter trafikdygnets slut (klockan 04.00). Du kan låna ut en 30-dagars periodbiljett max 5 gånger under giltighetstiden.
    Mer info finns här Länstrafiken Kronoberg - 0771-76 70 76 (lanstrafikenkron.se)
    Precis som tidigare kan du istället välja att ha periodbiljetten på ett resekort.

    Ann-Sofie
  • Kan jag betala för mig och min syster på min mobil eftersom hon inte har en mobil? Alltså att jag betalar för två enkelbiljetter.
    Sara
  • Ja, det går bra.
    Josefin
  • Hej, idag köpte jag en biljett för tåg 20,47. När jag sedan skulle visa min biljett för konduktören nekade han mig den . Det var med ett SJ tåg. Varför går det att köpa biljett när det visar sig inte stödja för tåget jag reser med ?? Tåget skulle från Växjö till Hovmantorp var endast SJ tåg fanns ingen buss att välja vid den tiden ?? Det är väldigt olyckligt att det ska gå och köpa en biljett för just den resan när det inte stöder SJ varför står inte den informationen tydligare !! Mvh
    Matilda
  • Hej
    Biljetter för Öresundståg/krösatåg/Pågatåg kan köpas i reseapp, på länstrafikens kundcenter, försäljningsställen och biljettautomater runt om i länet. Endast SJ biljetter går inte att köpa i vår app utan görs via SJ.
    Josefin
  • Hur köper jag biljett till en annan person så att den kan få biljetten i sin app?
    Anna
  • På Mitt Konto kan du bland annat köpa och hantera enkel- och periodbiljetter, låna ut eller överlåta biljetter till registrerade mobilnummer eller e-postadresser.
    Här kan du läsa mer om detta.
    Länstrafiken Kronoberg - 0771-76 70 76 - Här köper du biljetter och kort (lanstrafikenkron.se)
    Vill du ha hjälp kontakta vårt kundcenter.
    0771-76 70 76
    kundcenter@lanstrafikenkron.se
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
  • Hej. Min son kan inte betala med Swish i appen. Vad behöver man göra?


    Andreas
  • Hej Andreas!

    Har din son laddat ner swish appen i sin mobil? Vad får ni fram för information när ni väljer att betala med swish?
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
  • Hej Andreas, maila oss på kundcenter@lanstrafikenkron.se så tittar vi närmare på det.

    Med vänlig hälsning/ Erik
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
  • Hej!
    För några år sedan funkade inte appen med Swedbank. Jag undrar bara om det gör det nu?

    Alice
  • Hej! I Reseappen kan man betala med Swish, betalkort (VISA och Mastercard) eller kundkassa.

    //Erik
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.