Välkommen till Länstrafiken Kronobergs kundforum! Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer! Sök gärna bland tidigare inlägg för att hitta svar på din fråga.
Hittar du inte svar på din fråga så finns vi på plats för att hjälpa dig helgfri vardagar 09.00-16.00, vi svarar inom 24 timmar.
Länstrafiken Kronoberg ansvarar för den lokala och regionala kollektivtrafiken i Kronobergs län.Vårt uppdrag är att främja resandet med kollektivtrafiken i Kronobergs län.
Reseappen och Mitt konto är ihopkopplade, och om kunden registrerar sitt mobilnummer i reseappen så kopplas kontona ihop. Men det går inte än att flytta, överlåta och låna ut i appen som på Mitt konto.
Varför har ni gjort inloggningen till mitt konto osäkrare? Varför inte bankid? Innebär det då att en rootad telefon kan använda mitt konto och reseappen?
Du behöver registrera ditt bankkortnummer i mitt konto som betalmedel för att du ska kunna fylla på din reskassa.
Och min andra fråga, om inloggningen och en rootad telefon?
Inloggning till Mitt Konto görs med SMS-kod eller logga in med e-post, då måste du först ha registrerat din e-postadress på Mitt konto. Det är samma rutin som Mina sidor, vår tidigare e-handel som ersatts av Mitt Konto.
Du kan använda en rootad telefon på Mitt konto.
Om du vill låna ut en biljett så kan man logga in på Mittkonto. Och där gå in på biljetten och välja hantera och sedan låna ut. Då skriver man in mobilnumret till den som ska ha biljetten resten av dagen. Nästa dag så kommer biljetten automatiskt komma tillbaka.