Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Hur lånar jag ut en biljett som jag har i appen?

Biljetten är opersonlig och kan användas av flera
Hur gör man för att någon annan ska kunna använda biljetten när man har den i appen?
Olof Gustafson

Kommentarer

  • På Mitt Konto kan du bland annat köpa och hantera enkel- och periodbiljetter och koppla dem till din reseapp eller olika resekort. Du kan låna ut oaktiverade och aktiva periodbiljetter en gång per dygn. Biljetten kommer automatiskt tillbaka till dig efter trafikdygnets slut (klockan 04.00). Du kan låna ut en 30-dagars periodbiljett max 5 gånger under giltighetstiden.

    Ann-Sofie
  • Halloj!
    Vi har köpt ett periodkort hos återförsäljare. Nu behöver det fyllas på. Det borde man väl kunna göra via mobilen väl? Kan väl inte tvingas in till återförsäljare för det?
    Karolina Högberg
  • Du kan fylla på det på Mitt Konto, där kan du bland annat köpa och hantera periodbiljetter och koppla dem till ditt resekort eller reseapp. Du kan även förnya perioden i en biljettautomat, i våra självbetjäningskanaler får du bästa pris.
    Du kan även köpa det på bussen och på vårt kundcenter men då till ordinarie pris.
    Vill du ha mer information hittar du det här:
    Länstrafiken Kronoberg - 0771-76 70 76 - Kundservice (lanstrafikenkron.se)

    Ann-Sofie
  • När man köper enkelbiljett genom appen kan och någon annan betalar biljetten med kontokort kan jag resa på den då
    Jeanette
  • En oaktiverad enkelbiljett köpt i appen kan ges bort (överlåtas) Du måste ha skapat en profil för att ge bort en biljett och kunna ta emot en biljett. Det tar minst 5 minuter innan biljetten blir
    tillgänglig i mottagarens app. Det går inte att ångra en överlåtelse av biljett.
    Här kan du läsa mer:
    https://www.lanstrafikenkron.se/a/lana-ut-eller-overlat-biljett


    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.