Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Ta bort aktivering av appbiljett

Min biljett har blivit aktiverad. Hur tar jag bort aktiveringen?
Solveig Karlsson

Kommentarer

  • Har du aktiverat din biljett kan du inte ångra det.
    Mvh Anneli
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
  • Hade valt en restid nästa dag - helt ologiskt att den aktiveras direkt då, eller hur? Fick köpa ny biljett - får man pengarna tillbaka på den biljett som av misstag köpts kvällen innan?
    Hur ändrar man så att defaultvärdet är ”Aktivera INTE biljetten” när man köper biljetten i appen?
    Med vänlig hälsning, Solveig
    Solveig Karlsson
  • Hejsan Solvieg.
    Efter man tryckt på Köp så är det en summering om resan. Där finns det en flik där det står "Res nu". Och över den så står det "Res nu innebär att din biljett aktiveras direkt efter köpet. Den är då giltig i X tim."
    Så ska man åka inom den tiden som biljetten är giltig så kan man den låta vara ikryssad. Men om man ska resa en annan dag eller senare på dagen då får man boka av Res nu. Så kommer det senare stå att att man valt att spara sin biljett till senare. Och att det innebär att man måste manuellt aktivera biljetten innan resan påbörjas.
    Det är ingen återbetalning av biljetter som man aktiverat av misstag. Det är då man köper biljetter i appen med eget ansvar.
    Ändra default valet är inget man kan göra just nu i appen.

    Mvh Kalle
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
  • När man klickar ur aktivera inte..så får man upp en ruta där det står biljetten måste aktiveras inom och sen samma tid köpet gjorts.. och jag klickade naturligtvis..Så nu har man donerat pengar till er.. och måste köpa en ny biljett.

    Varför har ni inte ett automatiskt system som aktiverar biljetten 1.5 timme innan avresa? Då man inte kan få tillbaka pengarna ändå?

    Sämsta grejen någonsin.



    Marcus
  • Hejsan Marcus.
    Om du tittar en gång till så står det datumet för 365 dagar framåt. Biljetten måste aktiveras senast samma dag fast 2023 om man valt att spara den.

    /Kalle
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
  • Hej, detta var det sämsta jag har läst någonsin. Vi var inne i appen och valde datum 4 dagar framåt och även klockslag. För att kontrollera biljetten blev den aktiverad av misstag. Riktigt dåligt att det ens är möjligt att aktivera den i detta läget, varför skulle jag vilja aktivera en biljett som ska gälla om 4 dagar, och nu är den då enbart  giltig i 4 timmar.  Hade dessutom köpt 4 biljetter, så det är 500 kr till skänks.
    Riktigt dålig användarvänlighet i appen. Så besviken:(


    Linda
  • Hej Linda,

    Tack för ditt mejl.

    Om du skickar detta till vår mailadress och ange ditt mobilnummer, kan vi kika på ditt ärende.

    KC/Ida
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.